Онлайн калькулятор для розрахунку податків

030Тим, хто хоча б раз стикався з купівлею-продажем, даруванням чи успадкуванням об’єкта нерухомості відомо, що будь-яка подібна операція супроводжується сплатою обов’язкових платежів, а саме послуг нотаріуса, державного мита, внесків до Пенсійного фонду України, і власне самого податку, який залежно від конкретної ситуації буває різним.

Громадяни, які хочуть продати, обміняти, подарувати будинок, квартиру, земельну ділянку тощо. Або оформити на все це справа спадщину, часто цікавляться у нас, скільки коштуватиме оформлення угоди в нотаріуса. Тому ми вирішили створити у нас на сайті спеціальний розділ під назвою «Розрахувати податки», який надає можливість дізнатися приблизний розмір витрат при оформленні у нотаріуса найбільш поширених операцій з нерухомістю, до яких відносяться купівля-продаж (міна), дарування і спадкування.

Онлайн калькулятор в розділі «Розрахувати податки» створений нами для того, щоб Ви могли підрахувати орієнтовну суму витрат, яка піде на оформлення договорів купівлі-продажу, дарування об’єкта нерухомості або оформлення нерухомості, що перейшла Вам у спадок.

Все, що необхідно зробити, – це вибрати операцію, заповнити всі необхідні поля, і в результаті Ви отримаєте орієнтовну суму витрат. Давайте все-таки більш докладно розберемося, що впливає в кінцевому підсумку на суму всіх витрат.

Фактори, що впливають на розмір платежів

Різні чинники можуть впливати на розмір податку, який необхідно буде оплатити. Однак загальний критерій для всіх операції з нерухомістю – це резидентність (період постійного місцезнаходження особи в країні, ділові інтереси та ін.). Відповідно до законодавства України для нерезидентів, які проводять операції з нерухомістю на території України, витрати будуть значно більше.

Резидентом вважається фізична особа, яка має місце постійного проживання на території України, а також перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від’їзду); або юридична особа, утворена і здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України, що знаходиться як на території, так і за межами території України.

Нерезидент в свою чергу – це фізична особа, яка не є резидентом України; або юридична особа, утворена відповідно до законодавства інших держав, а також його зареєстровані на Україні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України.

Скільки платимо?

Податок являє собою відсоток від вартості об’єкта, яка вказана в звіті про експертну (нормативної) оцінці. Існують фіксовані ставки податку. Порядок справляння податку при продажу нерухомості регулюється ст. 167.2 та ст. 172 Податкового кодексу України.

Особливу увагу слід приділити об’єкту продажу. Залежно від того, що Ви продаєте, змінюється і ставка податку. Також на ставку впливають термін володіння об’єктом нерухомості та продажу будь-яких інших об’єктів нерухомості, вчинені власником у поточному календарному році.

Так, для купівлі-продажу ставки податку наступні:

0% – для резидентів і нерезидентів, які не здійснюють продаж в поточному календарному році і які володіють більше 3-х років квартирою; кімнатою; житловим будинком; садовим (дачним) будинком; земельною ділянкою, що не перевищує норму безоплатної передачі, визначеної в ст. 121 Земельного кодексу України;
5% – для резидентів і 15% – для нерезидентів, які здійснювали продажу нерухомості в поточному календарному році, володіють об’єктом менше трьох років, або які є власниками об’єкта незавершеного будівництва, офісу, складу, магазину, домоволодіння, частини садового (дачного) будинку, земельної ділянки, що перевищує норму безкоштовної передачі та ін. (не залежно від строку володіння цим об’єктом і кількості укладених угод з продажу в поточному календарному році).
Для дарування, успадкування важлива ступінь споріднення між покупцем і продавцем.

Ставки податку такі:

0% – для резидентів, які припадають власнику родичами першого ступеня споріднення (батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені);
5% – для резидентів, які припадають власнику родичами другого і більш ступеня споріднення, а також для тих, хто не перебуває з ним у родинних стосунках;
15 (17)% – для нерезидентів, навіть якщо вони є родичами.
Ставка податку 17% застосовна у випадку, якщо одна із сторін – нерезидент і вартість об’єкту складає більше 10 мінімальних заробітних плат (з 01.01.2014 р розмір мінімальної заробітної плати становить 1218,00 грн.).

Інші витрати

Крім податку при купівлі-продажу, даруванні нерухомості сплаті підлягають також:

1% – державне мито (держмито); виняток становлять категорії громадян, зазначені статтею 4 Декрету Кабінету Міністрів України “Про державне мито”;
1% – збір до Пенсійного фонду;
послуги нотаріуса.
Винятки

Однак обов’язкові платежі сплачуються не завжди все. Наприклад, при даруванні нерухомості платіж до Пенсійного фонду відсутня, а при спадкуванні не сплачуються держмито та збір до Пенсійного фонду.

Хто платить?

При спадкуванні та даруванні об’єкта нерухомості зрозуміло, що всі платежі сплачує особа приймає подарунок (обдаровуваний) або вступає в спадщину (спадкоємець). При укладанні ж угоди купівлі-продажу податок і держмито сплачує продавець, а платіж до Пенсійного фонду – покупець. Однак, на практиці платежі можуть розподілятися між сторонами за домовленістю.

Важливо знати!

Розділ «Розрахувати податки» створений з ознайомчою метою. Кожен випадок індивідуальний, тому не виключені й інші додатковий витрати при оформленні. в підсумкову вартість не входять витрати, які можуть знадобитися для одержання відсутніх документів (експертна оцінка, довідка від відсутність будівель на земельній ділянці, технічний паспорт на об’єкт нерухомості та ін.).

Звертаємо вашу увагу також на те, що вартість послуг нотаріуса не встановлена ​​і не може змінюватися залежно від конкретної нотаріальної контори. Реальну вартість оформлення ми рекомендуємо Вам уточнювати безпосередньо в нотаріальній конторі.