Фактори вибору забудовника

Українці розповіли, як і у кого вони купують житло економ-класу

Влітку поточного року дослідний холдинг Ромир провів моніторинг ставлення покупців первинного житла до компаній забудовникам. В результаті дослідження було визначено популярність компаній, що працюють на ринку, і критерії вибору – у кого і як купувати.

Методологія:

Опитування проводилося серед росіян 25-45 років, які купили житло економ-класу на первинному ринку або збираються придбати його протягом найближчих 1-3 років. Всього методом особистих інтерв’ю було опитано понад 800 осіб, які проживають в Києві, області, Одесі, Харкові, Херсоні та Маріуполі. Аналогічне дослідження Ромир проводив влітку 2012 року. Тому з питання знання компаній-забудовників була отримана динаміка, причому, позитивна.

В цілому знання всіх компаній зросла. При цьому розподіл місць в рейтингу популярності за рік не змінилося. Як і раніше, лідерство залишилося за компанією СУ-155. Її найближчими конкурентами виявилися група компаній ПіК, ДСК-1, Главмосстрой і Главстрой.

Дослідження показало, що для покупців первинного житла економія грошей важливіше, ніж економія часу. При цьому в поточному році в порівнянні з 2012 пріоритет ціни зріс: число які звернулися або планують звернутися безпосередньо до забудовника збільшилася, а число тих, хто купив або купить квартиру через агентство, значно скоротилося.

При виборі компанії-забудовника (не має значення купується житло безпосередньо або через агентство) покупці в першу чергу, як вже було сказано, звертають увагу на ціну квартир. Однак не менш важлива для них надійність і хороша репутація, позитивні відгуки про компанію.

В рамках дослідження були оцінені ключові атрибути брендів компаній-забудовників. Так, на думку потенційних і реальних покупців, найбільш важливими атрибутами (топ-8) є (* важливість атрибуту бренду компанії-забудовника для респондентів за 5-тибальною шкалою):

Дотримується терміни будівництва (4.59 *)
Стабільна компанія (4.58 *)
Перевірена часом (4.56 *)
Чесна компанія (4.53 *) Зрозумілий договір (4.48 *)
Доступні ціни (4.44 *)
Висока кваліфікація робітників (4.44 *)
Використання якісних матеріалів (4.43 *)
Трійки лідерів по вираженості даних атрибутів в іміджі виглядають наступним чином (Показані тільки атрибути з позитивні значеннями у лідерів):

Дотримується терміни будівництва: ЛСР, ПІК, ГК «СУ-155»
Стабільна компанія: ПІК, ГК «СУ-155», http://alex-group.com.ua/stounlajt
Перевірена часом: ДСК-1, Главстрой, ЛСР
Зрозумілий договір: ЛСР, ГК «СУ-155», Главмосстрой
Доступні ціни: ЛСР, ГК «СУ-155», ДСК-1
Використання якісних матеріалів: Інтеко, Главстрой, Мортон
Такі загальні і найголовніші вимоги, які все покупці пред’являють до забудовників. Однак в різних регіонах були виявлені свої специфічні характеристики.

У Києві частіше, ніж де-небудь, респонденти згадували прозорість договору і його законність. У той час як в Харкові на перше місце покупці поставили надійність компанії, а потім вже згадали фізичні властивості будівельних об’єктів, які найпростіше піддаються вимірюванню і опису (дотримання термінів, якість робіт, район, планування).

Для жителів Одеси в першу чергу важливий статус компанії. Вони звертають увагу на репутацію забудовника і відгуки про його роботу, враховують стаж присутності компанії на ринку. Покупці в Чернівцях в якості основного фактора вибору забудовника називають влаштовує, відповідну ціну. Другим за важливістю критерієм для калужан є якість житла, що будується.