Протипожежні системи в офісі

Базові принципи забезпечення пожежної безпеки при організації офісного простору У будь-якому офісі повинен бути розпорядчий документ, відповідно до якого організовується офісний простір і встановлюється протипожежний режим. Його основні положення включають: Наявність табличок з номером телефону виклику пожежної охорони та прізвищами відповідальних за протипожежний стан приміщень. За розміщення таких табличок несе відповідальність керівник організації. Наявність планів евакуації при пожежі. План повинен бути розроблений для кожного поверху офісної будівлі. Копії всіх поверхових планів використовуються для створення зведеного плану, що зберігається у відповідальної особи. У разі якщо офіс знаходиться в невеликому орендованому приміщенні в бізнес-центрі, виготовляється локальний план евакуації. Відповідно до вимог план евакуації повинен бути фотолюмінесцентного і розміщуватися в добре переглядаються місцях.

Відстань від одного плану до іншого на одному поверсі не повинно перевищувати 60 метрів. Наявність знаків пожежної безпеки в офісі. До них відносяться інформаційні стенди і плакати з пожежної безпеки та інформаційні таблички кількох видів: забороняють таблички, наприклад, про заборону куріння; попереджають, вказують на можливу небезпеку; розпорядчі, являють собою команду на вчинення певних дій, наприклад, «Працювати тут!»; вказівні знаки для засобів протипожежного захисту червоного кольору із зображенням місцезнаходження пожежного гідранта, телефону, водойми; вказівні для цілей евакуації – зелені таблички з вказівкою напрямку руху, евакуаційного або аварійного виходу. За розміщення таких знаків в офісі також несе відповідальність керівник. Наявність первинних засобів пожежогасіння в офісі. Замовити протипожежну сигналізацію в Києві можна тут https://www.elite-s.kiev.ua.

Це кошти, які ефективні на початковій стадії загоряння. Вони підрозділяються на вогнегасники речовини (вода, пісок), вогнегасники матеріали (азбестове полотно, металева сітка з дрібними осередками, кошма) і пожежний ручний інструмент та інвентар (лопати, ломи, гаки, пожежні крани і вогнегасники). Все средства пожарной сигнализации повинні знаходитися в доступних місцях. З числа працівників офісу призначаються особи, які несуть відповідальність за наявність і збереження первинних засобів пожежогасіння. Вони проводять їх щоквартальний огляд і при необхідності проводять заміну або усунення неполадок.

Наявність журналу інструктажу. Журнал інструктажу з пожежної безпеки створюється у відповідності з вимогами Правил протипожежного режиму. В журнал заносяться дані про проведення інструктажу, що містять відомості про особисті дані інструктували, його професії, дати проходження інструктажу та особисті підписи особи, яка інструктує та інструктували. За отстуствіе в офісі журналу інструктажу статтями передбачено штраф у розмірі до 70000 грн. Доступ до евакуаційних виходів і шляхів евакуації. Однією з дієвих заходів пожежної безпеки в офісі є забезпечення вільного доступу до евакуціонним шляхів і виходів.

Для вказівки їх розташування можна використовувати різні засоби оповіщення, як мовні, так і світлові. Окрема будівля має оснащуватися двома і більше аварійними виходами. Для невеликих приміщень головна вимога до аварійного виходу – це забезпечення вільного виходу на вулицю. Якщо офіс знаходиться в орендованому приміщенні в бізнес-центрі, то за обладнання аварійних виходів та шляхів повинен нести відповідальність орендодавець. Офіс в житловому будинку обов’язково повинен мати окремий вхід і евакуаційний вихід. Якщо його площа не більше 300 м2, а кількість працівників не перевищує 15 осіб, то досить одного аварійного виходу. Важливо!

Двері аварійного виходу повинні обов’язково відкриватися у напрямку руху з приміщення. При експлуатації еваковиходов і шляхів заборонено: встановлювати пристрої, що перешкоджають вільному пересуванню людей (пороги, турнікети, що обертаються двері); захаращувати евакуаційні виходи і шляхи; зберігати в тамбурах виходів обладнання та інвентар; змінювати напрямок відкривання дверей. За забезпечення вільного доступу до евакуаційних до аварійних шляхів і виходів відповідальність несе керівник організації. Визначення та обладнання місць для куріння. З дозволу особи, уповноваженої розпоряджатися і користуватися майном, на відкритому повітрі повинні бути виділені спеціальні місця, позначені табличками «Місце для куріння». Крім того, на решті території офісу необхідно розмістити таблички пожежної безпеки «Куріння тютюну і користування відкритим вогнем заборонено».